رواية زوجي معاق الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد
🖤زوجي معاق🖤
🖤 الفصل الثامن 🖤
🖤بقلم مريم محمد🖤
مراد :ممكن اتكلم معاكي شويه يا منى
منى :اتفضل
مراد :ما تزعليش
مني على اللي عملته معاكي امبارح
منى: خالص ازعل ليه انت عملت حاجه تزعلني
مراد:منى ممكن تحكي لي عن نفسك شويه انا عايزه اتعرف عليك اكثر منى انا هحكيلك عن نفسي انا بنت من وانا صغيره اتعايشت مع وضعتي اول حاجه دخلت ثانوي وكنت فرحانه جدا ان انا قربت من حلمي وبعد كده خلصت ثانوي جيت افرح بابا ان انا طالعه الاولى بابا قال لي اعذريني يا بنتي ادخلي اي معهد سنتين عشان تخلصي وتساعديني عشان اجهزك كل اللي انا حلمت بيه اتهد في لحظه واحده وبعد كده اخذت معاها سنتين وكنت نفسي اشتغل في الترجمه بابا قال لي انت كبرتي ولازما تشتغلي عشان اجهزك كل البنات اللي بقوا في سني خلاص بيتجوزوا جالي عريس كويس جدا ومناسب من كلام مامته عليه حبيت اتعرف عليه بس يوم الفرح بتاعي كسرني قال لي ان انا مجرد جاريه ان اتجوزني عشان اساعده وبس يعني من الاخر خدامه وبعد كده عشت معاها واتقبلت الوضع وسامحته جوزي جاء وقال لي ان هو عايز يخرجني فرحت قوي ان هو بدا يتغير معايا بس للاسف فرحتي ما تمتش جوزي حرجني قدام الناس وزعقلي وخرجني وجرجرني على البيت وانا ما ليش ذنب في حاجه وفي الاخر ضربني وايه السبب انا ما اعرفش
مراد:سامحيني يا منى انا ما كانش قصدي ده كله شايلاه في قلبك مني
منى :انت شايف ان ينفع اسامحك
مراد: احنا عايزين نفتح صفحه جديده
منى: وانا معاك بس يا ريت تتغير مراد اوكي تحبي تخرجي النهارده نتعشى بره
منى: لا انا هعمل عشا هنا ونتعشى انا وانت سوا انا بدات اكره الخروج من البيت مراد
ومنى تعشوا سوا وبعد كده مراد اقترح على منى ان هم الاثنين يقعدوا في اوضه واحده عشان يشيلوا الحواجز ومنى وافقت بس كل واحد على طرف من السرير اشرق شمس على ابطالنا قامت منى من النوم دخلت الحمام اتوضت وصليت وبعد كده جهزت الفطار لمراد وجهزت هدومه ودخلت صحه مراد من النوم وبعد كده قعدوا فطر وسوا مراد : انا رايح الشغل عايزه اي حاجه يا منى
منى: شكرا هتيجي على الغداء مراد ان شاء الله منى وانا في انتظارك منى دخلت اتصلت على باباها ومامتها واتطمنت عليهم وبعد كده اتصلت بمامه مراد وحكيتلها على كل حاجه وهي فرحت قوي ان هم بداوا يقربوا من بعض بعد يوم طويل منى حضرت الاكل وروقت الشقه وقعدت استنت مراد لقيت الباب بيخبط هي استغربت في لان مراد معاه مفتاح وبيدخل على طول الاول وبعد كده قامت فتحت الباب كان احمد صاحب مراد وكان عايز يدخل بس منى مناعيته
منى : انت عايز ايه
احمد :انت ايه اللي مخليك عايشه مع البني ادم المتخلف ده شوف عملك ازاي قدام الناس منى جوزي وهو حر معايا انت ما لكش دعوه انت ايه دخلك بيني انا وجوزي احمد لا طبعا انا ليا دعوه اطلقي منه انا هتجوزك انا هخليك تعيشي ملكه
منى: انت بني ادم حقير علشان تبص لمرات صاحبك صاحبي ده بني ادم متخلف مش مقدر النعمه اللي في ايده منى قفلت الباب في وشه وراحت داخله الشقه واتصل بمامه مراد وعرفتها وقالت لها ان هي ما تفتحش الباب لاي حد احمد كان بيبعت لمنى رسائل وكان بيحاول يضايقها كتير بس هي ما كانتش بترضى تقول لمراد
مراد جاي من الشغل
مراد: منى انا عامل لك مفاجاه حلوه منى ربنا يسترها مراد ما تخافيش انا عرفت ان انتي بتحبي الترجمه قدمت لك في الجامعه وممكن تاخدي كورسات وتكوني مترجمه انت معاكي معهد سنتين وجايبه مجموع كويس جدا منى فرحت جدا وكانت بتتنطط من كتر الفرحه ومن فرحتها حضنت مراد ومراد كان فرحان جدا لفرحتها ان هو قدر يسعدها وبعد كده مراد دخل عشان ياخذ شاور لاحظ تليفون منى ان جتلها رساله وبعد كده عارف ان الرساله دي من احمد صاحبه قراها وبعد كده تجنن وخرج لمنى
مراد: ايه القرف ده من امتى وهو بيكلمك منى ده ده من يوم العزومه وهو بيحاول يضايقني مراد الغضب خليه اعمى وضرب منى وكانت حاسس بالعجز وكانت حالتها منى صعبه جدا ما كانش قادره تدافع عن نفسها او من الاخر ما رضيش تدافع عن نفسها قد ايه كانت ضعيفه منى وقعت في الارض
ومراد: ما تستهبليش قومي انا بروح الشغل وانت مقضياها قومي ردي عليا
منى مفيش رد مراد بص على منى لقاها متعوره في دماغها وبتنزف قام بسرعه وجابت برفان وجاب ميه وحاولوا يفوقها بس ما كانتش عايزه تفوق اتصل بدكتور صاحبه وكان هيتجنن عليها وندم وراجع نفسه بس بعد فوات الاوان وجه شافها وبعد كده مراد كان بيحاول يتكلم مع منى بس منى كانت رافضه تتكلم معايا خالص بعديها بثلاث ساعات مامت مراد اتصلت وكانت عايزه تكلم منى بس مراد ما كانش عارف يقول لها ايه وبعد كده اتصلت على تليفون منى ل
تابع 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤